Plezalno doživetje

PLEZALIŠČE V ŽELEZNI KAPLI PRI GOSTIŠČU BRUNNER

Plezališče v Železni Kapli velja za eno največjih na avstrijskem Koroškem. V sončnih zimskih in spomladanskih dneh, ko so Kamniško-Savinjske Alpe še na debelo prekrite s snegom, je to plezališče prva izbira za izkušene plezalce. Poleti je primerno tudi za družine, saj je vznožje stene popolnoma ravno.

Stena: 5 sten, višina  15 – 35 m
Usmerjenost: južna
Nadmorska višina: ca. 700 m.n.v.
Število smeri: več kot 100
Težavnost: 4a do 8a

ZAVAROVANA PLEZALNA POL KOŠUTNIKOV TURN, KOŠUTA

Okoli 15 kilometrov dolg gorski greben Karavank leži na meji med Slovenijo in avstrijsko Koroško. Pot ÖTK je bila leta 2006 na novo trasirana. Urejen je bil tudi nov viseči most.

Težavnost: B/ C
Dostop in sestop: 3,5 – 4h

ZAVAROVANA PLEZALNA POT CJAJNIK

Pri vzponu po športno urejeni planinski poti na Cjajnik (Macesnov turn) poskoči srce vsakega izkušenega alpinista.  Zahtevna pot vodi čez Cjajnikove škrbine na Užnik in nato na slovensko stran, naprej do zavarovane plezalne poti ÖTK in nazaj do izhodišča.

OSNOVNE INFORMACIJE
Težavnost: C/ D –  zahtevna, primerna le za izkušene in odlično pripravljene alpiniste
Skupni čas hoje: 7h

Višina: 403 m
Težavnost: 4b do 6a

Oprema:
Kompletna plezalna oprema in čelada; kratka varnostna vrv za manj izkušene in otroke.

Zelo primerno za začetnike

PLEZALIŠČE BURJAKOVE PEČI

Pod Peco, v krajinskem parku Topla, se v objemu zelene svežine bohotijo Burjakove peči. Slednje se s svojo višino in kakovostjo skale uvršajo med najboljša plezališča v Sloveniji. V steni je okrog 68 plezalskih smeri, katerih ocene se gibljejo med 3 in 8c.

Težavnost: med 3 in 8c
Višina stene: med 6 in 55 m

VEČ INFORMACIJ
E-pošta: tic@crna.si
Mobilna številka: 00386 41 743 442

ZAVAROVANA PLEZALNA POT NA TURŠKO GLAVO

Sehr schöner und anspruchsvoller Sportklettersteig durch den Trobefelsen in Bad Eisenkappel bei der Ruine der Türkenschanze. Der Steig ist ganz im modernen Stil angelegt, sehr steile Passagen wechseln mit Querungen im leichten Gelände ab. In der Mitte des Klettersteiges befindet sich die Hauptwand (Schlüsselstelle).

Izhodišče: Parkirišče tik pred krajevno tablo – desno preko potoka Bela (ob nekdanji mizarski delavnici)
Dostop: Približno 5 minut vzdolž potoka
Čas hoje in višinska razlika: Čas vzpona in sestopa je približno 2,5 do 3 ure, 300 višinskih metrov, dolžina jeklene vrvi – 800 m Kamnina in smer: Apnenec, smer stene proti vzhodu          Potek plezalne poti: Začetni del poti vodi prečno čez kamnite plošče neposredno nad potokom Bela, do strme stene nad potokom in se zaključi z lahkim vzponom do gozdnatega območja. Sledi prečenje v levo (pohodna pot) do manjše stene. Od tam se pot nadaljuje po gozdu (pohodna pot), vse do izpostavljenega kamnitega stebra težavnostne stopnje C/D, na vrhu katerega plezalca pričaka lep razgled in počivališče. Pot se nadaljuje po gozdni poti do glavne stene. Glavna stena se začne z dihedralom B/C, preide v previs (stojna mesta) E (ključni del) in se zaključi z zelo izpostavljeno steno. Nad glavno steno se teren uravna, pot pa sledi jeklenici (pohodna pot) do vodoravne zaključne stene, ki se konča z lepim razgledom. Sledi še zaključno prečenje do jame (B/C), ki preide v položno pot. Ta vodi na vrh Turške glave, kjer lahko ponovno uživamo v prelepem razgledu.                         Sestop: Pot se ob jeklenici spušča skozi gozd do zaključnega prečenja (pogled na Železno Kaplo) in čez kratko zaključno steno (dihedral) B/C. Sledi ozka gozdna pot, ki vodi do označene poti. Ta zavije na levo, po planinski poti do Turških okopov in nazaj do izhodišča.
Težavnost in pogoji: Športna plezalna pot (športna ferata) z daljšimi odseki visoke stopnje težavnosti (C/D, glavna stena D/E, delno tudi zelo izpostavljena). Pot sestopa je lahko tudi lažje dostopna pot B/C (primerno za otroke).
Možnost prekinitve: Ne
Zavarovanost:  Zelo dobro, po celotni poti zavarovano s sidri, 14 mm jeklenico in stopnicami.
Najbolj primeren letni čas: Od marca do novembra
Oprema: Plezalna oprema in čelada. Priporočamo vpenjanje vmesnega varovanja za počitek.